NAGADOWSKI

CNG – LPG w ciężarówkach – dlaczego warto zainstalować?

Samochody, które są napędzane gazem ziemnym, stale nie są zbyt popularne. Jest to jednak bardzo tanie rozwiązanie, dlatego warto mu się bliżej przyjrzeć. W szczególności, jeśli mamy do czynienia z ciężarówkami, które przejeżdżają w ciągu miesiące tysiące kilometrów. Dlaczego warto zainwestować w CNG w samochodach firmowych?

Co warto wiedzieć na temat CNG?

Technologia zasilania samochodów za pomocą gazu ziemnego w ciekłej, czy też gazowej formie stosowana jest już od wielu lat.

Rozwiązanie CNG jest znacznie tańsze od LNG, dlatego rozwija się w bardzo szybkim tempie oraz coraz częściej jest wykorzystywane. Warto zaznaczyć, że zasilanie gazem ziemnym bardzo często mylone jest z tak zwanym autogazem występującym pod skrótem LPG.

Prawda jest jednak taka, że technologie te nie są do siebie zbyt podobne. Mimo tego, że to samochody zasilane LPG są znacznie bardziej popularne, to technologia CNG pozwala na jeszcze większe oszczędności. Najlepiej sprawdza się ona w przypadku dużych samochodów, takich jak ciężarówki.

Nie możemy również nie wspomnieć o tym, że auta zasilane CNG produkuje znacznie mniej zanieczyszczeń oraz są cichsze, dlatego jest to dość ekologiczne rozwiązanie. Dlaczego jeszcze warto na nie postawić?

Niezbyt skomplikowana technika

Zasilanie klasycznego silniku spalinowego korzystając z gazu ziemnego, jest bardzo łatwe. W szczególności, kiedy mamy do czynienia z wersją benzynową, gdyż jednostka diesla nieco komplikuje całe działanie.

Najwięcej problemów sprawiają ogromne stalowe zbiorniki na sprężony gaz ziemny, a prawda jest taka, że tylko takie zapewnią nam przystępną cenę całej instalacji.

Z kolei kompozytowe oraz lekkie zbiorniki są naprawdę drogie. Taki zbiornik musi poradzić sobie z ciśnieniem wynoszącym około 220 barów, czyli 10 razy większemu niż w przypadku rozwiązań LPG.

Jednak pomijające sam zbiornik cała technologia CNG jest naprawdę bardzo prosta. Dlatego sprawdzają się one przede wszystkim w przypadku ciężarówek, gdyż w przypadku takich samochodów nie ma problemu z montażem sporych zbiorników.

Spore oszczędności dla firmy

Nie ma co się oszukiwać, samochód ciężarowy przejeżdża w ciągu każdego miesiąca aż kilka tysięcy kilometrów. W związku z tym w skali roku wartość ta przekroczy 100 000 kilometrów.

Co więcej, w wielu firmach jest spora samochodów dostawczych, a kiedy mamy do czynienia z ciężarówkami, koszta paliwa będą po prostu ogromne.

Jak wielkie mogą być oszczędności? Przy założeniu, że ciężarówka spala około 32 litry oleju napędowego na 100 kilometrów, koszt przejechania tego dystansu wyniesie około 160 złotych. Jeżdżąc na CNG dokładnie tym samym tirem, będziemy w stanie oszczędzić ponad 1000 złotych w skali miesiąca przy przebiegu około 8000 kilometrów. To naprawdę imponująca liczba, dlatego każda poważna firma transportowa powinna rozważyć instalację technologii CNG w swoich samochodach.

Nieduża infrastruktura

Prawda jest taka, że z technicznej strony zasilanie za pomocą CNG to niezbyt złożony proces. Stopień jego skomplikowania możemy porównać do popularnych instalacji LPG, jednak w tym wypadku mamy do czynienia ze znacznie większymi zbiornikami na gaz.

W związku z tym samochody jeżdżącego na CNG naprawdę nie należy się obawiać ze strony serwisowej. Jedynym problemem jest tak naprawdę bardzo niska dostępność paliwa. Budowy infrastruktury idzie bardzo powoli, a osób, które chcą budować stacje tego typu, nie jest zbyt wiele.

 

W związku z tym, jeśli jesteśmy właścicielami firmy transportowej i chcemy zaoszczędzić niemało pieniędzy na paliwie, to warto rozważyć to rozwiązanie, które swoim klientom oferuje firma http://nagadowski.pl.

Zadzwoń i umów montaż CNG – LPG

509 918 023

Montujemy instalacje CNG na terenie całego kraju.

To zaufane przedsiębiorstwo, z którego usług skorzystało już setki zadowolonych klientów. Dlatego, jeśli nie wiemy, gdzie założyć instalację CNG, to warto udać się właśnie tam, a na pewno się nie zawiedziemy.


LPG W CIĘŻARÓWKACH – MONTAŻ – SERWIS

Korzystając z instalacji LPG w ciężarówkach wydłużasz w znaczny sposób zasięg pojazdu!

Podstawą działania systemu wtrysku gazu do silnika wysokoprężnego jest dodanie dawki gazu do zasysanego powietrza. W wyniku podania gazu do układu dolotowego silnik jest zasilany mieszanką gazu LPG i ON skutkiem tego jest zmiana charakterystyki mocy i momentu obrotowego silnika , wzrasta moc silnika i moment obrotowy. Dawka gazu uzależniona jest od aktualnego obciążenia silnika i „życzenia kierowcy „.

DIESEL – GAZ jest najbardziej zaawansowanym uniwersalnym Systemem Wtrysku Gazu dostępnym obecnie na rynku . Zasada działania systemu jest prosta i polega na zastosowaniu podwójnego zasilania w proporcji 20% LPG i 80 % ON. Pozwala uzyskać prawie całkowite dopalanie ON przy równoczesnym wyzwoleniu dodatkowej mocy.

ZALETY ZAMONTOWANIA LPG DO DIESLA.

1. OSZCZĘDNOŚCI– obniżenie kosztów eksploatacji.

Oszczędności wynoszą do 40% w zużycia paliwa, czyli obniża się ilość spalanego paliwa przy jednoczesnym zwiększaniu wydajności spalanego oleju napędowego. Uzyskujemy blisko 100% energii ze spalanego paliwa ponieważ gaz LPG jako katalizator usprawnia spalanie.

2. WZROST MOCY SILNIKA.

Dzięki wykorzystaniu energii ze spalonego paliwa następuje znaczne zwiększenie mocy silnika. Nie wpływa to w żaden negatywny sposób na silnik oraz podzespoły.

3. WZROST ŻYWOTNOŚCI I ELASTYCZNOŚCI SILNIKA.

Możliwa jest jazda na wyższych biegach w trudnych warunkach lub ze znacznym obciążeniem bez konieczności redukcji biegów.

4. EKOLOGIA

Dzięki dokładniejszemu dopalaniu mieszanki spaliny pozbawione są sadzy i związków siarki.. Dzięki temu pojazd spełnia wyższe normy emisji spalin jak również rzadsza jest konieczność wymiany filtrów i katalizatora.

...

...