Ford legendą motoryzacji

Artykuły
ford hamulce

Historia motoryzacji wspomina o wielu markach, które są legendą. Jedną z nich jest Ford, firma ta wniosła wiele w rozwój układów hamulcowych. Początek XX wieku był okresem, w którym nikt jeszcze nie myślał o hamulcach tarczowych. Jednak inżynierowie Forda w modelu samochodu A zaczęli montować hamulce taśmowe – specjalnie przygotowana taśma obejmowała koło a podczas zwiększania nacisku, zmniejszała się prędkość.

Historia motoryzacji wspomina o wielu markach, które są legendą. Jedną z nich jest Ford, firma ta wniosła wiele w rozwój układów hamulcowych. Początek XX wieku był okresem, w którym nikt jeszcze nie myślał o hamulcach tarczowych. Jednak inżynierowie Forda w modelu samochodu A zaczęli montować hamulce taśmowe – specjalnie przygotowana taśma obejmowała koło a podczas zwiększania nacisku, zmniejszała się prędkość. Jednak to nie jedyna innowacja, jaką wprowadził Ford. Od 1985 roku zaczęto wprowadzać do seryjnego montażu hamulce z elektrycznym systemem ABS w samochodzie Scorpio. Dzięki takiemu rozwiązaniu Ford zyskał popularność w świecie motoryzacji – idealnym potwierdzeniem tego jest nagroda European Car of th Year.
Ford, podobnie jak inne firmy motoryzacyjne, które oferują swoje samochody na całym świecie, dostosował oferowane modele do konkretnych rynków zbytu. Specyfika układu hamulcowego montowanego finalnie w samochodzie uwarunkowana jest od kraju, do którego ma trafić. Dla przykładu – hamulce trafiające na rynek japoński lub północnoamerykański posiadają mniejszą skuteczność od tych przeznaczonych na rynek europejski. Idealnie pokazuje to katalog z hamulcami: http://brakestock.pl/ford.klocki-hamulcowe/
Współczesna historia rynku europejskiego oddziału Forda posiada początki w latach 90tych. Wówczas to na rynku królowały: Fiesta III generacji, Focus jedynka, Galaxy oraz Mondeo. Blisko 80% wszystkich modeli tej amerykańskiej marki wyposażona jest w system hamulcowy ATE-Teves. Hamulce tego modelu charakteryzują się zaciskami z charakterystycznymi „uszatymi” klockami hamulcowymi. Dzięki doświadczeniu trzecia odsłona Forda Mondeo została zaopatrzona w hamulce od Boscha. Dlaczego system ATE został zamieniony na Boscha? To wie tylko Ford.
Legendarny model Forda – Mustang – jest jedynym samochodem, który został wypuszczony na wszystkie rynki w praktycznie identycznej konfiguracji. Piąta generacja Forda Mustang została wyposażona w tarcze o średnicy 293 milimetrów. Dla przykładu Mustang Shelby wyposażony został w hamulce od Brembo z tarczami o średnicy 355 milimetrów. Daje to dobre osiągi dla silnika o mocy ponad 500 koni. Wersja 6 Mustanga została wyposażona w pakiet Performance Package – zapewnia on dużo więcej niż tylko efektywne hamowanie.
Brakestock.pl