Sposób na zapieczony wtrysk – wyciąganie zapieczonych wtryskiwaczy

Artykuły
silnik

Wyciąganie zapieczonych wtryskiwaczy nie należy do łatwych zadań, dlatego nie każdy potrafi sobie z tym poradzić.

Demontaż zapieczonych wtrysków – dlaczego jest taki trudny?

Powodów może być przynajmniej kilka. Po pierwsze znaczna długość ich gniazd, a po drugie blokowanie wtryskiwacza przez korozję albo nagar.

Jak dochodzi do powstania nagaru? Na ogół uszkodzenia w obrębie uszczelniającego pierścienia wtryskiwacza, są przyczyną wydostawania się mieszanki sadzy, spalin i oleju napędowego. Kiedy proces ten będzie trwać odpowiednio długi, szczelina znajdująca się pomiędzy gniazdem głowicy a obudową wtryskiwacza wypełni się nagarem. Jeśli do tego przedostanie się także woda, wówczas dojdzie do korozji elektrochemicznej. Metale pozostaną wtedy w kontakcie bezpośrednim, zaś woda stanowić będzie nośnik elektryczny.

Typowy model, w którym woda może być przyczyną opisanych trudności, to Renault Traffic mający silnik 2.0, w którym w czasie próby wyciągania wtryskiwaczy nierzadko dochodzi do ich urwania, a to wszystko z uwagi na wodę docierającą z podszybia. Dużym kłopotem są również uszczelniające się, zapieczone miedziane podkładki, jak i urywające się śruby do mocowania wtryskiwacza.

Usterki te nierzadko można spotkać chociażby w silnikach zamontowanych w Fiatach dostawczych, w modelach Jumper, Boxer, czy Ducato. Jest to o tyle niebezpieczna sytuacja, iż w wypadku małego zakresu wiedzy i braku wymiany podkładki pod wtryskiwaczem, nowy szybko ulegnie zapieczeniu, zaś zamontowanie na starą cześć jest niedokładne i pojawić się mogą przedmuchy.

W czasie dokonywania zamiany podkładek pod zapieczonym wtryskiwaczem, ważne staje się dobranie tych właściwych, gdyż nawet niewielkie różnice są dużym problemem. Zmianie ulega wówczas kąt wtrysku, co zaś jest przyczyną niewłaściwej pracy silnika. Zdemontowanie starej podkładki nierzadko powoduje kłopoty i często zakładana jest stara na nową celem utrzymania szczelności.

Wyciąganie zapieczonych wtrysków przez kierowcę lub niewyspecjalizowany warsztat może potrwać nawet do kilku dni i skończyć się niezbyt optymistycznie. Nierzadko złamane mogą zostać narzędzia, często uszkodzeniu ulega również pokrywa zaworów i głowica. Powodem do zmartwień powinno być również bezproduktywne wykorzystanie czasu pracy mechaników angażujących własne siły, niemniej nie wykonujących zleconych działań.

Uwaga: jest sposób jak w krótkim czasie wyciągnąć zapieczony bądź urwany wtrysk!

Tylko wyspecjalizowany mobilny serwis szybko usunie taki wtrysk! 

Przykładem takiego mobilnego serwisu dojazdowego jest firma AutoDefekt. To specjaliście w zakresie wyciągania zapieczonych wtryskiwaczy bez demontażu głowicy. Dysponują oni zestawami narzędzi z napędem hydraulicznym, przeznaczonymi do wybranych modeli wtryskiwaczy. Dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko uszkodzenia wtryskiwacza, głowicy czy też pokrywy zaworów.

Poniesione na poczet wtryskiwacza koszty w wysokości nawet kilkuset złotych, szybko się zwrócą, gdyż w czasie, który byłby zmarnowany, mogą zostać wymienione innego typu podzespoły. Koszty są różne i zależne od tego, czy zapieczony wtrysk wyjdzie w całości, czy też rozpadnie się na mniejsze części, co zwiększy ilość włożonej pracy.

zadzwoń do auto-defekt

Z użyciem specjalnych narzędzi, możliwe staje się usuwanie każdego z wtryskiwaczy, nawet urwanego, z uszkodzonym gwintem, czy też zaspawanego.

Żeby móc właściwie wykonać taką naprawę, konieczne stanie się frezowanie albo oczyszczenie gniazda wtryskiwacza, co zwykle wliczone jest w cenę całej usługi. Dobiera się takie podkładki, które sugerowane są przez producenta, niemniej jednak wyliczone do poziomu zużycia pozostałych części. Naprawiane są także wszelkie gwinty. Dzięki temu, samochód po upływie kilku godzin może wrócić do właściciela.