Kamoka czyli jak osiągnąć sukces w motoryzacji?

Artykuły
kamlogo

W piętnaście lat po zjechaniu ostatniego polskiego samochodu z linii produkcyjnej (FSO Polonez), przemysł motoryzacyjny ma się w kraju bardzo dobrze.
Za rok 2016 wartość produkcji sprzedanej w branży wyniosła 135,6 mld zł, a na 2017 roku przewiduje się, że wartość eksportu przekroczy granicę 100 mld zł. Za sukcesem polskiej motoryzacji stoją zaś firmy takie jak Kamoka, które zajmują się produkcją części samochodowych.
Okazuje się bowiem, że choć pod względem produkcji nowych samochodów polski przemysł motoryzacyjny odstaje od innych krajów regionu, tak pod kątem produkcji części i podzespołów jesteśmy prawdziwym potentatem, stale zwiększającym udziały w rynku. Kamoka to jeden z wielu rodzimych producentów części i podzespołów samochodowych oraz doskonały przykład na to, jak można osiągnąć sukces w tej branży. Znakomicie obrazuje ona gwałtowność rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w Polsce, którego wartość produkcji sprzedanej wzrosła o 75% w niecałe dziesięć lat.

Kamoka już po pięciu latach od powstania przeniosła swą siedzibę do Łodzi, aby po kilku kolejnych latach przenieść się do Warszawy. W tym czasie powierzchnia magazynowa przedsiębiorstwa niemal podwoiła się, osiągając 6 300 m2. Znacznie poszerzyła się także oferta, która dziś obejmuje szereg produktów takich jak amortyzatory, czujniki ABS i czujniki zużycia klocków hamulcowych, półosie, przeguby, elementy zawieszenia, sprzęgła, wycieraczki, klocki, tarcze i bębny hamulcowe, sprężyny. Co więcej, katalog jest stale rozbudowywany, a marka dostosowuje się do potrzeb i oczekiwań klientów. Dzięki temu Kamoka może również zaproponować klientom chemię warsztatową, szafki i inne elementy wyposażenia warsztatów.

Dla marki ważne są wysokie standardy produkcji i precyzja wykonania. Wszystkie wyroby sprzedawane pod marką Kamoka spełniają najwyższe europejskie normy i są poddawane rygorystycznej kontroli jakości. Dzięki temu firma może pochwalić się nadzwyczajnie niskim współczynnikiem reklamacji bliskim 0%, a wszystkie części zamienne objęte są dwuletnią gwarancją niezależnie od liczby przejechanych kilometrów. Wytrzymałość i bezpieczeństwo nawet w najbardziej trudnych warunkach eksploatacji z pewnością wyróżnia części i podzespoły oferowane pod marką Kamoka. Firma stawia także na ciągły rozwój technologiczny, dzięki czemu jej produkty są coraz lepsze i lepiej odpowiadają potrzebom klientów. Śledzenie trendów i nowych rozwiązań stanowi doskonałą podstawę do rozwoju marki Kamoka.

Gwarancją i potwierdzeniem solidności firmy są branżowe certyfikaty i wyróżnienia. Została ona zaliczona m.in. do Gazel Biznesu w 2014 roku i zdobyła tytuł „Firmy godnej zaufania” w jedenastej i dwunastej edycji Gepardów Biznesu za lata 2015 i 2016. Kamoka zdobywa rynek nie tylko jakością oferowanych produktów, ale także szybkością reakcji. Dzięki znakomitej lokalizacji (magazyny firmy znajdują się w Brzezinach koło Łodzi w newralgicznym punkcie u zbiegu autostrad A1 i A2) produkty Kamoka błyskawicznie docierają do odbiorcy. Markę wyróżnia także wysoki komfort obsługi klienta, co objawia się już na etapie zamówień realizowanych w nowoczesnym przejrzystym i szybkim systemie informatycznym. Wszystko to sprawia, że nie powinna dziwić obecność marki Kamoka w takich samochodach jak Ford, Renault, Nissan, Chevrolet czy Volkswagen. Kamoka dostarcza w końcu części samochodowe najwyższej jakości.

Kamoka powstała mniej więcej w tym samym czasie, kiedy fabryka na Żeraniu wypuszczała ostatnie Polonezy. Od tego czasu, razem z innymi polskimi producentami części, marka dynamicznie się rozwijała. Polska w tym czasie stała się istotnym elementem łańcucha produkcyjnego branży motoryzacyjnej. O powodzeniu tego przemysłu w kraju nie byłoby dziś jednak mowy, gdyby nie Kamoka i setki innych firm działających na tym polu. Jak widać ma przykładzie marki, wysokie standardy, precyzja, profesjonalizm i szybka realizacja zamówień to doskonała droga do tego, aby osiągnąć sukces w tej branży.